365-dages returpolitik
Fragt 29 kr - Gratis over 349 kr
- Se muligheder
8987 8560 - (hverdage fra 08.00-16.00)
Bløde eller hårde pakker? Vi har, ved hjælp af en EEG-scanner, studeret hjernerne på vores mandlige testpersoner for at finde ud af, hvorvidt der er forskel på, hvad mænd siger, og hvad de i virkeligheden tænker. Se videoen og find ud af resultaterne!
Undersøgelsen var kvalitativ og havde til formål at undersøge, hvorvidt der forelå indikationer for, at personer siger én ting, mens hjernen udsender signaler, der giver udtryk for det modsatte. På grund af den kvalitative tilgang kan testresultaterne ikke defineres som endegyldige beviser, men skal snarere ses som påviste tendenser eller stærke indikatorer. Selvom adskillige af deltagerne i testen kommer fra forskellige lande, og derfor har forskellige kulturelle baggrunde, så har vi valgt at ignorere den indflydelse, det måske kan have haft på resultatet.
Målet med undersøgelsen var at studere dét faktum, at mennesker kan sige én ting, selvom hjernen indikerer, at de mener det modsatte. Deltagerne i testen var i aldersgruppen 22 - 34 år. Alle testpersonerne var mænd. Testpersonerne blev alle stillet de samme spørgsmål. For at undgå bias, på grund af den rækkefølge testpersoner modtog gaverne på, fik fem deltagere først de hårde pakker, mens de resterende fire testpersoner fik de bløde pakker først. Testen blev foretaget i et miljø med så få tilstedeværende stimuli som muligt for at undgå, at udefrakommende stimuli ville påvirke resultaterne.
Testen blev foretaget i et lokale med 3 kameraer, 6 lamper og 1 mikrofon. Vi er opmærksomme på, selvom det er usandsynligt, at setuppet til en vis grad kan have indflydelse på nøjagtigheden af de indsamlede data. At filme undersøgelser, hvor udfaldet helst skal være underholdende at se på, vil, på grund af de udefrakommende stimuli, altid øge risikoen for unøjagtige resultater.
Vi optog testene ved brug af Emotiv's software - EmotivPRO. Vi er klar over, at vi ikke selv har tilstrækkelige ressourcer til at opnå en dybere forståelse af det registrerede data, eller indsigt i hvordan de helt præcist skal tolkes. Derfor har vi i stedet valgt at benytte en app, MyEmotiv, som tolker alle data, og gør dem mere forståelige. Du kan læse mere om softwaren her.
Da deltagerne blev stillet de samme spørgsmål, denne gang mens de blev målt af en EEG-scanner, svarede de det samme som tidligere, men samtidig med dette svar blev der målt en kraftig reaktion i deres hjerner - hjernecentrene i hjernen, der styrer begær og trang, viste, at advarslerne, trods deltagernes udsagn, faktisk havde den modsatte effekt. Advarslerne på cigaretpakkerne gav faktisk testpersonerne endnu mere lyst til at ryge.
De vigtigste og mest anerkendte aspekter ved neuromarketing er:
Ansigtsudtryk: Den menneskelige ansigt rummer mange emotionelle stadier. Ansigtsudtryk kan tolkes på to niveauer. 1) Observerbare ændringer i udtryk (smil, panderynken, etc.) og 2) uobserverbare mikromuskelforandringer (muskelsammentrækninger i forbindelse med positive og negative emotionelle reaktioner).
Eye Tracking: Måling af øjebevægelse og pupiludvidelse mens udsat for stimuli. Eye tracking kan bruges både som et uafhængigt værktøj og som et supplement til andre værtøjer.
Electrodermal aktivitet: En måling af perspiration på huden. Electrodermal aktivitet måles typisk på fingrene.
Respiration og hjertefrekvens: Vejrtrækningshastigheden, når hjertet slår, er et vigtigt redskab i værktøjskassen. Hjertefrekvens har vist at sænke sig, når opmærksomhed/fokus øges. Hurtig og dyb vejrtrækning forbindes med begejstring/ophidselse.
Functional magnetic resonance imaging, eller på dansk; funktionel magnetisk resonans-billeddannelse (fMRI): Bruges af videnskabelige forskere, primært på grund af teknikkens præcise, grafiske monitorering af hjernen. Teknologien måler jernet i blodet og er derved i stand til at spore flow og følelser. fMRI-maskiner er temmelig dyre og findes hovedsageligt på hospitaler og hos store forskningsprogrammer.
Electroencefalografi (EEG): Vel nok den mest populære teknologi indenfor neuromarketing på grund af de lave udgifter forbundet med brugen (sammenlignet med fMRI og eye tracking).
Et ur lavet til eventyr
Ryka er bygget til at holde. Bygget til at følge dig på alle dine eventyr. Det er blevet smukt ved et tilfælde.
Smykker så varme, at de smelter
Smykker i rustfrit stål af kirurgisk kvalitet inspireret af det smukke ved smeltende voks.
Lev livet i fart
Ure inspireret af racerløb. Det er kun farligt, hvis du ikke ved, hvad du laver.
Til alle dine eventyr
Let og pålidelig, behagelig under bevægelse. Scout er skabt til at udforske.
En unik urskive på hvert ur
Naturlig perlemor giver hver urskive et tydeligt mønster, som gør dit ur unikt.
Husk på døden – Memento Mori
Intet husker os på at leve i nuet mere end en påmindelse om livets uundgåelige afslutning.
Det bedste er blevet endnu bedre
Vores mest populære ur har fået lidt af et ansigtsløft baseret på feedback fra vores kunder. Vi er stolte af at præsente...
Kørehandsker i ægte fårelæder
Kørehandsker forbedrer dit greb og giver dig bedre kontrol. Disse er touchscreen-kompatible.
Det mest letlæselige skeletur
Forsvind væk i urværkets hypnotiske dans uden at overse tiden.
Årets trending accessories til mænd
Vi tager et kig på de seneste trends inden for herreaccessories.
Hvad dine fingre betyder
Der findes en jungle af information om, hvilke fingre du skal bære ringe på. Her er en guide.
Hvad er automatiske, mekaniske ure
Alt, du behøver at vide om en af menneskets vigtigste opfindelser samlet på ét sted.
Sådan designede vi Ryka uret
Vi har designet Ryka til at være stærk og praktisk. Det blev smukt ved et tilfælde.
Hvordan vi designede Memento Mori kollektionen
Vi designede Memento Mori som et statement - en påmindelse om at leve livet fuldt ud. Flere designs slutter sig nu til b...
Sådan designede vi Dante kollektionen
Perfektion er gradvist voksende. Lær om, hvad der inspirerede Dante kollektionen, og få et kig på dens kommende forbedri...
Den ultimative guide om accessories til mænd
Din one-stop shop for information om mænds accessories af enhver art. Eller... de fleste slags.
Forlovelsesringe til mænd - din ultimative guide
Fra hvorfor til hvordan til hvilken slags. Alt hvad du behøver at vide om forlovelsesringe til mænd.
Halskæder i lag - den ultimative guide til mænd
At bære halskæder i flere lag er en superpower indenfor stil. Lær om finesse og hvordan du undgår at overgøre det.